“It is certainly not going to be easy [sad emoticon]. Maybe I will not have the support of all my family, nor the family of my boyfriend, but for me it is enough to have the persons who are there for me in this difficult time [sad emoticon]. Yes, maybe I am 19 years old, and many people say that I fucked up in life, but a baby is the greatest blessing, and I think it is better to be a young mother than to become one when you are... » meer lezen
Timelapse vanuit dak van appartement in Calle Cholula, gelegen in el barrio Condesa, Ciudad de Mexico.
Op de wegen in metropool Buenos Aires wint de fiets meer en meer terrein van de aloude dominante auto. Er worden fietspaden aangelegd, de verkoop van hippe fietsen en helmen stijgt en er worden gele fietsen verhuurd op verschillende plekken in de stad, prima geschikt om korte ritjes mee te maken. Correspondent Tom Dieusaert maakte in Buenos Aires de volgende reportage. Kijk hier het filmpje op Vimeo
De axolotl, een watersalamander die zijn leven lang in het larvenstadium blijft en daardoor een heel bijzonder uiterlijk heeft, is een van de merkwaardigste dieren van Mexico, maar wordt nu ernstig in zijn voortbestaan bedreigd. Misschien is hij zelfs al uitgestorven in het wild, zeggen biologen nadat in de enige natuurlijke habitat van de het dier, de meren van Xochimilco, geen enkele axolotl gevonden werd. Hoe bijzonder het diertje wel is, beschreef de Argentijnse schrijver Julio Cortázar in zijn korte verhaal ‘Axolotl’. Hieronder bekijk je conSentido’s Nederlandse adaptatie van dit literaire... » meer lezen
For the research completing the Master in International Development Studies, Ingrid Gercama explored the online and offline sexual lives of teenage Guatemalan girls. She shows how girls, through social media, create room to explore their sexuality online, where because of conservative and religious norms and values in Guatemalan society, they cannot do so in their offline lives. In the last decades, the Internet has taken a more and more prominent place in the lives of young people in Guatemala. Many Guatemalan adolescents spend a significant percent of their leisure time in the so-called cabinas... » meer lezen
Coca Cola organiseerde in 1993 een promotieactie: wie een flesje kocht met op het dopje het winnende nummer, zou 50.000 cordoba (zo’n 2000 euro) winnen. Maar door een drukfout waren er niet 1 maar 11.000 winnende dopjes. Nu 16 jaar later later hebben de prijswinnaars nog steeds geen geld gekregen en komen elke maand samen voor een protest. Metropolis maakte een pakkende reportage over dit tragische verhaal. Je kunt de reportage hier bekijken.
PromPerú, de commissie voor promotie van Peru in het buitenland, heeft afgelopen dinsdag een nieuwe campagne gelanceerd om Peru onder de aandacht te brengen bij toeristen en mogelijke exportpartners. Volgens de Peruaanse minister van Buitenlandse Zaken en toerisme José Luis Silva heeft de country branding niet alleen als doel meer toeristen te trekken, maar ook om Peru als een moderne natie te tonen. Onderdeel van de campagne is een drie minuten durende filmpje. In dit filmpje wordt een zakenman getoond die in 2032 een videoboodschap ontvangt dat hij zichzelf twintig... » meer lezen
Voor Metropolis trok correspondent Idi de Surinaamse jungle in om te kijken wat de mensen daar mooi vinden en wat ze zoal aan het lichaam laten doen.
In de Peruaanse stad Cuzco maken sommige mannen er een sport van om jonge vrouwelijke toeristen te verleiden. Metropolis volgde een van deze ‘bricheros’. Zie het item hier.